Categorie
Cultuurhistorie als inspiratiebron, Herbestemming, hergebruik en transformatie, Leefbaarheid en sociale cohesie, Stedelijke vernieuwingProjectgegevens
Algemene toelichting op het project
Deze school voor Voortgezet Speciaal Onderwijs heeft een nieuwe locatie gekregen in een voormalig schoolgebouw uit de jaren vijftig. Omdat dit pand als kantoor in gebruik was moest er intern worden verbouwd en opgeknapt. Om voldoende leslokalen te maken is er een nieuw gedeelte aangebouwd. Samen met de school is gekeken naar de meest ideale indeling van het bestaande gebouw en de beste plek voor de uitbreiding. Om nog zoveel mogelijk schoolplein over te houden is de uitbreiding in twee bouwlagen uitgevoerd. Door de nieuwbouw langs de weg te leggen is een logische aansluiting op het trappenhuis van het bestaande gebouw mogelijk en ontstaat er een door de school gewenst rustig, deels afgeschermd, plein. Het resultaat is een frisse nieuwe look van het bestaande schoolgebouw, aangevuld met een sobere maar doelmatige uitbreiding. In de stijl van deze jaren '50 buurt, maar toch duidelijk van deze tijd.
Indiener
Ontwerper/ Beleidsmaker
Opdrachtgever
Betrokken partijen
Afbeeldingen & Projectinformatie
Download hier de projectinformatie PDF